Dit keer mag ik op studiereis naar Aruba. We vertrekken met een groep van circa 20 reisagenten vanaf Amsterdam naar Aruba om de bestemming samen te ontdekken. Tijdens deze studiereizen bezoeken we diverse hotels,maar gaan we ook het eiland ontdekken door bijvoorbeeld een jeepsafari of eilandtour te maken.

Ontdek meer Aruba

Oranjestad verkennen

Oranjestad

Bij aankomst op Aruba is het even wachten op de koffers en de transfer die ons naar ons eerste hotel Talk of the Town brengt. Het is een kleinschalig hotel met een gunstige ligging in Oranjestad en een gezellige ongedwongen sfeer. Het hotel is door een weg gescheiden van het strand. Al met al is het circa 500 meter lopen naar het strand en 1,5 km naar het centrum van Oranjestad. De kamers zijn netjes maar eenvoudig ingericht.

’s Avonds gaan we met onze groep Oranjestad in. In Oranjestad vind je bijna alle overheidsdiensten, ook is deze stad het zakencentrum van het eiland. Alle banken zijn hier gevestigd en ook het culturele leven speelt zich hier grotendeels af. Door de komst van het toerisme in de afgelopen 20 jaar heeft Oranjestad een omvangrijk winkelcentrum gekregen. Verder zijn er diverse bars en restaurants. Wij zijn vanavond naar “Mambo Jambo” geweest, waar we met zijn allen een dansje hebben gewaagd. Een erg leuke tent waar de lokale bevolking naar toe gaat.

Eilandtour over Aruba

California Light house - Natural Bridge

De volgende dag moeten we weer vroeg op. Er staat een eilandtour gepland en een aantal bezoeken aan diverse hotels. We brengen hierbij een bezoekje aan een prachtig kapelletje, de vuurtoren van Aruba en de “natuurlijke brug”. Op Aruba is ook veel Aloë Vera te vinden, hier worden onder andere huidgels van gemaakt. Na deze tour brengen we een bezoekje aan het koloniale hotel Brickell Bay. Dit is een kleinschalig hotel op 80 meter van Palm Beach gelegen met direct buiten het hotel diverse winkeltjes, bars en restaurants. Als lunch hebben we hier een pizza gegeten. Deze pizza’s zijn zo groot dat je ze niet op krijgt. Je kunt dan ook makkelijk 1 pizza voor 2 personen bestellen … en ik ben echt een goede eter! De komende nachten verblijven we in het Holiday Inn Resort, een uitstekend hotel voor een all inclusive vakantie Aruba. Wij verblijven hier namelijk op basis van all inclusive, wat erg goed te doen was!

De kleurrijke onderwaterwereld en droomstranden

Dividiviboom Eagle Beach

De volgende dag gaan we met zijn allen de zee op per catamaran om te duiken of snorkelen. Dit is mijn eerste ervaring met het snorkelen. Het duiken durf ik zelf niet aan vanwege mijn kortademigheid, maar het snorkelen wil ik zeker wel ervaren. Het was dan ook een geweldige ervaring. Wat is er veel moois te zien in de onderwaterwereld. En het was ook prima te doen zolang je maar rustig blijft. Na deze onvergetelijke ervaring is het weer tijd voor wat hotelbezoeken. Zo bezoeken wij het Manchebo Resort, persoonlijk niet mijn favoriet qua hotel, maar het ligt wel aan het mooiste strand van Aruba namelijk Eagle Beach. Wat een prachtig breed, wit zandstrand.

Ook brachten we een bezoekje aan the Mill Resort. Dit hotel kenmerkt zich door de molen. Het is een gezellig hotel met een Nederlands tintje en laagbouw. De kamers beschikken allen over een koelkast en koffiezetapparaat, daarnaast zijn er ook kamers die over een kitchenette beschikt en zijn er zelfs kamers te combineren waardoor je een tweekamerappartement creëert. ‘s Avonds zijn we uitgenodigd in het luxueus Westin waar we een diner hebben. Het diner sluiten we af met een heerlijke cheese cake. Zo lekker als hier heb ik hem nog nooit gehad.

Zonnen tussen de flamingo’s en leguanen

Renaissance strand Flamingo

De laatste dag brengen we een bezoek aan het Renaissance hotel op Aruba. We beginnen met het stadsgedeelte het Marinahotel in Oranjestad, waar we per boot naar de Oceansuites vertrekken. Ook brengen we een bezoek aan het privé-eiland, hier wordt je per boot naar toegebracht. Dit eiland bestaat uit 2 gedeeltes: 1) het Flamingo Beach (Renaissance Beach), hier lig je op het strand tussen de roze Flamingo’s en 2) het Iguana Beach, waar je tussen de leguanen op het strand ligt. Heel mooi en vooral bijzonder om mee te maken.

Na een middag heerlijk te hebben gerelaxed op het strand brengen we een bezoekje aan het laatste hotel: Amsterdam Manor beach, een hotel dat als een oud Hollands dorpje is gebouwd. Het is een zeer intiem hotel en enorm geliefd op de Nederlandse markt. Het leuke van dit hotel is, is dat je ’s avonds kunt dineren op het strand. Dit is wat wij dan ook hebben gedaan. Heerlijk met de voetjes in het zand genieten van een verrukkelijke maaltijd met de zee op de achtergrond. Hoe romantisch is dat? Je dient dit wel van te voren te reserveren.

En dan zit Aruba er weer op. Tijd om naar huis te gaan met vele indrukken en goede kennis van diverse hotels. Het is een divers en mooi eiland wat goed geschikt is voor de rustzoeker, de honeymooner maar ook zeker voor gezinnen met kinderen. De ondernemende vakantieganger zal hier echter snel uitgekeken zijn, maar kan Aruba uiteraard combineren met een bezoek aan Curaçao en Bonaire.

Zelf zin in een trip naar Aruba gekregen?

Laat een ReisXpert een onvergetelijke reis naar Aruba op maat samenstellen. Kom langs of maak een afspraak!

Maak een afspraak!

Dit blog is geschreven door Alieke Brouwer-Kamp naar aanleiding van haar studiereis naar Aruba.