Hoe zoek je een passende vakantie?
Zon/auto/steden/sneeuwvakanties: zoek je naar een vlieg- of autovakantie dan maak je gebruik van de menubutton zon, auto, stedentrips of wintersportvakanties. Je kunt dan een keuze maken uit diverse vakanties binnen en buiten Europa. Door middel van het ingeven van diverse selectiecriteria zoals vertrekdatum of gewenste faciliteiten, wordt een resultaat getoond van beschikbare vakanties die aan de criteria voldoen.
Last minutes: wil je op korte termijn vertrekken en is de prijs voor jou een belangrijk criterium dan zoek je onder last minutes. Door middel van het ingeven van diverse selectiecriteria, zoals vertrekdatum of gewenste faciliteiten, wordt een resultaat getoond van beschikbare vakanties die aan deze criteria voldoen.
Hoe weet je of je boeking definitief is?
Je hebt een reis geselecteerd die aan je wensen voldoet. Vervolgens vul je je persoonlijke gegevens in en klik je op boeken. De boeking wordt dan voor jou gereserveerd en is daarmee bindend. Je ontvangt binnen enkele minuten per e-mail een overzicht van de door jouw geboekte vakantie en de status ervan. Binnen 24 uur (m.u.v. weekend/feestdagen) ontvang je van VakantieXperts bericht van je boeking.
Met welke bijkomende kosten dien je rekening te houden?
- Bemiddelingskosten: € 25,- per gemaakte boeking via deze website.
- Verzekeringen (niet verplicht): Wij raden je aan goed verzekerd op reis te gaan. Onze reisspecialisten adviseren je graag welke verzekeringen het beste aansluiten op jouw reis.
Bijkomende kosten ter plaatse: Bij een accommodatie kunnen ter plaatse schoonmaakkosten, toeristenbelasting en gas, water en elektriciteit worden doorberekend.
Bij autohuur kunnen kosten als lokale belastingen, brandstof, extra gemaakte kilometers, verzekeringen, afkoop eigen risico en dergelijke worden doorberekend.
Informeer daarom bij onduidelijkheden bij onze reisspecialist naar de voorwaarden. - Eventuele reserveringskosten van de reisorganisatie: sommige reisorganisaties rekenen bij een bepaald type vakantie (bijv. autovakanties) eenmalige reserveringskosten per boeking. Dit bedrag staat apart vermeld op de kassabon/kostenoverzicht vóórdat je definitief reserveert.
- Eventuele kosten ter plaatsen: de kosten zijn per reis verschillend en zal voor boeking kenbaar gemaakt worden. Denk bijvoorbeeld aan toeristenbelasting bij losse hotelovernachtingen of schoonmaakkosten bij het huren van een bungalow of vakantiewoning.
Hoe boek je een vakantie die niet op vx.nl staat?
Naast ons online aanbod, beschikken wij over vele andere producten en mogelijkheden om je vakantie naar jouw wensen te regelen. Indien je een persoonlijk advies en uitgebreide informatie wilt van onze reisspecialisten dan ben je van harte welkom op één van onze VakantieXperts filialen. Je kunt hiervoor ook een afspraak bij ons maken.
Gelden de aanbiedingen alleen voor het boeken via het internet?
Alle aanbiedingen op onze website kun je ook in onze reisbureaus boeken, zolang de reis nog beschikbaar is. Vind je geen geschikte reis op onze website? Neem dan contact met onze reisadviseurs. Zij zijn graag behulpzaam bij het zoeken naar de reis die bij jou past.
Kan een reis vrijblijvend worden vastgehouden?
Sommige reizen kunnen wij tot 6 weken voor vertrek enkele dagen voor je vasthouden. Indien je gebruik wenst te maken van een optieregeling, dien je contact op te nemen met één van onze reisadviseurs.
Wat gebeurt er als de reis toch blijkt volgeboekt?
Het komt sporadisch voor dat de door jou geselecteerde reis toch niet meer beschikbaar blijkt. In dat geval zal VakantieXperts, indien mogelijk, een passend alternatief aanbieden. Je bent uiteraard niet verplicht hierop in te gaan.
Wat betekent een boeking die wordt aangevraagd?
Zodra de reisorganisatie een verblijfsaccommodatie of vervoer niet meer in eigen voorraad heeft, dan kan zij de accommodatieverschaffer of vervoersmaatschappij vragen of er nog meer kamers of vervoersplaatsen vrij zijn. Een aanvraag duurt gemiddeld 3 werkdagen. Zodra de aanvraag akkoord is, dan is je boeking direct definitief. VakantieXperts zal contact met je opnemen over de status van jouw aanvraag. Een aanvraag is nooit vrijblijvend en hier zijn kosten aan verbonden.
Hoe kun je bijzonderheden of voorkeuren doorgeven?
Indien je bepaalde voorkeuren met betrekking tot je reis of accommodatie wilt doorgeven, dan kun je contact opnemen met onze reisspecialisten. Wij willen je erop wijzen dat voorkeuren niet gegarandeerd kunnen worden. Bij bijzonderheden gebaseerd op medische gronden kan de boeking pas definitief doorgaan zodra de reisorganisator deze schriftelijk bevestigd heeft. Hier zijn veelal kosten aan verbonden.
Geen herroepingsrecht
Ten aanzien van reisovereenkomsten (de door ons aangeboden pakketreizen op deze website) heb je als consument geen wettelijke bedenktijd, dus geen herroepingsrecht. Wij attenderen je er op dat je bij boeking een definitieve overeenkomst aangaat en dus kosten verschuldigd bent.
Ben je op zoek naar een andere vraag? Bekijk onze overzichtspagina: Service & Vragen